Grands PresDe vissenHet meerReglementenPlattegrondAccommodatieOmgevingTarievenExtra info

Grands Pres

Verslag van een zomer sessie van Christian en Theo op Grands Pres.

Om 5.00u. vertrokken we richting Frankrijk (via Luxemburg) vanuit Schijndel is dit een kleine 5 uur rijden. Nog snel even naar 4 dagen naar Frankrijk voor we met de dames op vakantie gaan. Onze bestemming Grands Prés in de Champagne streek een water wat we nog niet bevist hebben. Na aankomst de eerste indruk mooi water en ruimte genoeg om te vissen. Daar wij een midweek hadden geboekt waren er natuurlijk al vissers ook Nederlanders uit Rotterdam deze waren op zaterdag al aangekomen, daar hadden we even een babbeltje meer gemaakt en natuurlijk naar hun vangsten gevraagd. Maar deze hadden nog geen karper gevangen wel meerval, dat was niet zo mooi vonden wij daar wij voor de karpers komen, maar beter iets dan niets dat is zeker. Daarna zijn wij onze stek eens gaan bekijken stek 11 een hele mooie stek en ruim, na wat heen en weer varen met de voerboot beslisten we om een stok in de kom te plaatsten en de overige 5 stokken recht voor ons uit, 2 stuks richting eiland 2 half weg en 1 aan eigen kantje. Daarna hebben we eerst onze tenten geplaatst en tijdens deze werkzaamheden niet vergeten het water te opserveren, vrij snel zagen we de overburen vis vangen even met de verrekijker bekijken, geen karper dat was zeker maar een steur. Kort daarna waren we klaar met alles opzetten dus uitvaren naar de stekken die we in gedachten hadden. Om 16.00 uur hadden wij onze stokken uitliggen. Ook hadden we al wat vis gezien en wel vrij kort op een stek die we hadden uitgekozen. Rond 21.00 uur hebben we de stokken nog eens opnieuw voorzien van vers aas, Zo was de dag van aankomst(maandag16-7) al bijna om. We waren benieuw wat de nacht zou brengen om 23.00 uur de tent in slapen.

17 Juli: Na een paar uur slapen om ±04.00 uur een Run. Deze run was best hard maar het was geen karper maar meervalletje van ± 70 cm. Om 6.10 uur weer en run spiegelkarper 10,1 kg vrij meteen daarna 6.45uur  run nu een spiegel 16,1 kg.(zie foto)

Om 9.30 weer een run spiegelkarper 9,13kg verder bleef het rustig de gehele dag dit gaf ons al vrij snel het gevoel van alleen vis in de avond en vroeg in de morgen en onze gedacht waren goed want over het gehele meer werd niets gevangen, bij toeval een steur bij onze overburen. Om 23.00 pitten want je weet maar nooit.

18 Juli: Om 0.20 uur run gemist gat in de lucht, dat moest bijna een steur geweest zijn om 1.15 uur run ja hangen een steur van 133cm met een gewicht van 13,12kg, om 3.45 weer een run meerval lengte 125cm gewicht bijna 13kg. Om 4.35 run steur 11,7kg, om 5.20 weer een run nu een terugloper deze vist werd gelost ook dat hoor bij het vissen. Na een tijd van rust toch een aanbeet overdag nu pech lijnbreuk. Op de zelfde stok om 17.10 weer een run maar weer pech deze vis loste we kort onder onze kant. Domme pech maar we besloten om de onderlijn te vervangen en deze te voorzien van een groter haak, 1 maatje groter. Om 19.15 een run op een ander stok maar dit was een volle lijnzwemmer gat in de lucht is beslist een steur geweest. Om 20.15 uur alles stokken opnieuw  uitgevaren met vers aas. Op de stok waar we de laatste run hadden gehad een volle run om 22.30 uur wat we hadden gedacht bleek waar een steur van 131cm gewicht 13,1kg.(zie foto)

19 Juli: Op deze dag wisten we onze overige vissen te vangen met een mooie 20 kilo vis, dit begon allemaal om ± 5.40 uur en over de dag heen wisten we 5 vissen te vangen en op een nieuwe stek waar veel opstakels waren 2 maal een run maar dit eindige in lijn breuk door vast zwemmen. Zwaarste vis een spiegel van 21,9kg voor Christian(zie foto)

Christian_van_Oorschot_Grands_Pres_2012_21,83 kg.jpg

en een mooie spiegel voor mijzelf Theo van 18,6kg(zie foto) verder nog 1 meerval van ± 130 cm gewicht ± 13 kilo.

20 juli: Ook in de laatste nacht nog een paar runs gehad en in de morgen om 7.20 was de laatste run en mooie wit schub karpertje van 7,27kg.

Totaal vangsten van deze midweek 9 karpers, 4x steur en 3x meerval.(en 2x lijn breuk en 3 lossers)

Hier gaan we volgend jaar nog eens terug http://www.karpervisvakanties.nl/(Jan, bedankt !)

Verslag van onze sessie op Grands Pres eind september.

Vissers: Jeroen en Humphrey

Een warme najaar sessie ......

Ook dit jaar stond er weer een sessie gepland in Frankrijk. De keuze was dit jaar gevallen op Grands Pres. Geen gemakkelijk water, maar in het najaar zou het misschien wel eens kunnen gaan lopen als de vissen weer de korte dagen en de invallende koude nachten waarnemen.

Weken van te voren de weersvooruitzichten in de gaten houdend zagen we dat de temperatuur vrij hoog bleef en zo ook in de week dat wij er zouden zitten.

Aangekomen op stek 1 zagen we dat het vrij rustig was met vissers. Tegenover ons, achter het eiland zat een Nederlands koppel en verderop een Frans koppel. Dat gaf ons weer wat moed want hoe minder lijnen hoe beter...

Snel met de Power Catcher voerboot er op en kijken of er wat bijzonders te vinden was met de dieptemeter. We vonden een wierbed en een oplopend talud tegen een eiland. Als gauw werden hierop een paar hengels uitgevaren en binnen een paar uur was het al raak voor mijn maatje!! Hij was immers voor de eerste keer mee en de 1e aanbeet was voor hem van welke hengel dan maar ook. Helaas geen karper maar een dikke steur van 14kg en 140cm.

Een uur daarna ging er opnieuw een beetmelder af (hengel voor het wier) en nu was het mijn beurt en dit was duidelijk karper. Na een stevige dril van 10 minuten een losser... Shit dachten we, maar tegelijk gaf het ons wel moed dat we al snel al een aanbeet kregen. Gauw wat boilies er op geknald en wachten op de volgende aanbeet. Helaas duurde dit erg lang en tot de volgende dag 13:00 was er niets gebeurd. Ook even geïnformeerd bij de andere vissers en die zaten al 3 dagen zonder 1 aanbeet...

Toen dachten we dat de vis zich misschien ergens schuil hield. Mijn maatje ging een rondje lopen en zag wat vissen liggen op een ondiep stuk water in een baai tussen het wier. Toen hij terug was ben ik er heen gegaan en zag idd een aantal vissen in de zon liggen. Ik had een stuk brood bij me en gooide dat voor de vissen neer. Zonder aarzelen werden de korsten opgeslurpt en toen er een hele dikke spiegel uit het wier kwam en hapte op het brood werd ik helemaal wild en ik dacht; Verkassen!!!

Zo gezegd zo gedaan en na overleg met Karpervisvakanties werd er verkast en werd onze nieuwe stek ingericht. Zelfs de vader van de eigenaar (die toevallig langs kwam) hielp ons met de laatste vracht die achter in zijn combo werd geschoven. We voerden de baai zo aan dat de vis wel over ons voer heen moest zwemmen. Twee lijnen gingen op deze voerstrook in de baai, de andere 2 lijnen voor de baai en de rest ergens op het wijd op een taludje en onder de kant.Al snel kwam er een aanbeet van het wijd en weer lag er een dikke steur voor de kant. Nu van 15 kilo en ongeveer 140 cm. Deze gaf een mooie actie want deze steur kwam een aantal keer springend het water uit zoals een steur vaak doet bij een dril. Ondertussen was het al avond en na al het gehaast van het verkassen in de warmte maar heel snel een blik bami warm gemaakt want het werd ook al donker.

De 1e nacht op de nieuwe stek om 1:20 een volle run en een mooie schub van 14,5 kg lag op de mat. Gauw een foto en weer terug want we wilden slapen want we waren best moe van het verkassen in de hitte. Daarna om 5:00 een volle run vanuit de baai maar helaas een losser. Deze kwam uit de baai dus de vis trok over onze voerplek!! De volgende morgen scheen de zon alweer volop en werd het alweer een hete dag....... We deden overdag niet veel meer dan een beetje luieren in de zon en af en toe wat rondslenteren en proberen de vissen te observeren. En af en toe lieten ze zich nog zien. Overdag deden de vissen niets dan behalve een beetje rondhangen aan de oppervlakte. We hebben ook geprobeerd om met een broodkorst de vis te vangen maar als er een lijn in het water lag doken ze gauw het wier in. We wilden de boel ook niet te veel verstoren dus laat ze maar liggen....De 2e avond en nacht werden we helemaal gek van de loze runs.

We dachten steeds een run te hebben maar sloegen een gat in de lucht. Waarschijnlijk was het een steur die de draad oppikte met z'n vinnen en meenam. Dit ging de hele nacht door en ze hielden ons flink wakker. Maar smorgens vroeg gierde er een beetmelder voluit en na het aanslaan was het duidelijk voelbaar een behoorlijke vis. Na 20 minuten drillen kwam de vis voor de eerste keer zichtbaar voorbij, maar je kon door de omwoelende kleibodem er niet veel meer van zien dan een grote witte schim. Na nog 10 minuten zenuwslopend de vis voor de kant afgedrilt te hebben lag hij eindelijk in het net. (we hadden immers al 2 lossers gehad en dat was genoeg!!) Al gauw zag ik dat dit een serieuze vis was en dat dit wel eens een hoge 40er kon zijn. Toen de vis in de weegzak aan de weegklok hing, ging de wijzer over de 25 kilo heen!! Yes, een nieuw Pr!! Deze vis kwam ook uit de baai en trok dus ook over de voerstek heen. Haha, dat gaf weer moed voor de resterende nachten!!

De zon kwam alweer op en het werd weer een warme dag.... Dus waarschijnlijk weer zonder vis overdag. Dan maar weer wachten op de nachtelijke of vroege uurtjes. En dat was ook zo want de volgende morgen kwam de volgende run weer uit de baai. Ook nu was het weer een zware dril en nu lag er een prachtige spiegel van 23,5 kg in het net.

Met nog 1 nacht te gaan met steeds meer vertrouwen dachten we de volgende morgen ook weer vis te mogen vangen maar dat ging helaas niet op. Die nacht en morgen bleef het dood- en doodstil..... Zo kan het dus gaan met deze hobby...Onze trip zat er inmiddels op en langzaam hebben we de boel opgepakt en natuurlijk als laatste de hengels er uitgehaald. We konden terugkijken op een super midweek qua gewichten, maar door het warme weer overdag helaas weinig aanbeten. Mijn maatje had 2 dikke steuren van 14 en 15 kilo en ik mocht naar huis met 3 karpers met een gemiddeld gewicht van 42 pond!! Qua aas hadden we tijgernoten mee, maar die deden niets. Wij hadden alle vissen en actie op boilies.

Grands Pres is een leuk water met mooie ruime stekken, maar als het vol is moet je op sommige stekken toch wel goed rekening houden met andere vissers. Wij hadden gelukkig geen grote drukte en daardoor konden wij ook nog eens verkassen wat ons dus vis opleverde.Hier en daar staat wier wat op zich ook wel weer interessant kan zijn. De bodem loopt vrij vlak met hier en daar een grindbank en een taludje.

Door de eilanden worden sommige stekken mooi afgeschermd en zie je sommige stekken niet en zo heb je ook geen zicht op of last van de overburen. We hadden een paar keer dat het haakaas was aangevreten en dat kan best door kreeft zijn gebeurt wat daar schijnt te zitten, dus houdt daar rekening mee. Bijvangsten waren een paar brasems (bah..) en een paar mooie steuren! Het huisje wat achter stek 1 staat is netjes en het sanitair ziet er simpel maar verzorgd uit. Alles werkt d.m.v. een aggregaat die achter het gebouwtje staat.De meeste stekken zijn voorzien van 2 kunstof kuipstoelen met een tafeltje en op sommige stekken staat ook een houten bank. Ook staat hier en daar een BBQ die je kunt gebruiken.

Karpervisvakanties.nl bedankt en wij komen hier vast nog een keer terug.

Jeroen en Humprey.

Verslag van onze korte sessie op Grands Pres.

Auteur: Mark van Dijk

Om 4.00u. vertrokken we vanuit Paterswolde richting Frankrijk. Heerlijk even 4 dagen er tussen uit, de bestemming was Grands Pres in de Champagne streek. De meeste ruimte in de auto werd ingenomen door een gigantische flightcase met onze levensmiddelen erin (koud!) Wat hadden we verder nodig voor 4 dagen (3 nachten). Een beetje aas, wat popuppies en wat nootjes. Het zou behoorlijk warm gaan worden, dus veel voer was i.i.g. niet nodig. De geschatte reistijd van Groningen naar Grands Pres zou een kleine 7 uur bedragen.

Dit relatief nieuw water uit het Karpervisvakanties.nl gamma was tot nu toe alleen nog bezocht door onze collega en eveneens Teamlid : Ronnie. Ronny  had ons al laten weten dat dit een water met potentie zou zijn. En dat werd heel duidelijk bevestigd in de loop van onze sessie.

We kwamen rond 12.30 uur aan, en meteen viel ons oog op enkele vissen die lagen te zonnen in een baai welke ook nog eens tot onze zone bleek te horen. Auto even aan de kant en observeren maar. Hetgeen we zagen waren 7 vissen, waarvan we het idee hadden dat ze dik in de 20 pond zouden zitten. Aangezien het al flink warm aan het worden was, besloot ik snel even de tent op te zetten en de auto met flightcase snel in de schaduw te zetten. Het zou toch zonde zijn als alles nu al zou staan op te warmen.

Er werd al snel besloten dat Robert  de baai zou bevissen  waar de vissen waren gespot en ik de rechter kant van de stek. Deze bestond ook uit een kleine baai en een mooie boomrand. Aangezien we met twee man op een stek zaten, mocht er met drie hengels de man gevist worden.

Tijdens het uitpakken en gereedmaken van de hengels spot ik ook twee vissen in de kleine baai vlak onder onze neus. Snel hengeltje beazen en onderhands worpje net even achter het wier.

data/images/Teamlid_Mark_van_Dijk_op_Grand_Pres_juli_2009_2.jpg   data/images/Teamlid_Robert_Meijer_op_Grand_Pres_juli_2009_1.jpg
De derde hengel zou net een nieuw onderlijntje krijgen, wanneer mijn eerste hengel heel voorzichtig begint te lopen. Ik pak de hengel op en het contact is meteen veelzeggend. Vis draait heel rustig en zonder te kopschudden, zijn rondjes door het baaitje. Robert  pakt het net erbij en de vis wordt geland. Een oerkreet was er niets bij. Ons enthousiasme was waarschijnlijk aan de andere kant van het water te horen. Nog geen twee uur aan het vissen en de klok gaf al 20.1 KG (ruim 41 POND AAN).Super, wat een start. En dat met zo;n 30 graden midden overdag

.data/images/Teamlid_Robert_Meijer_op_Grand_Pres_juli_2009_2.jpg data/images/Teamlid_Mark_van_Dijk_op_Grand_Pres_juli_2009_4.jpg

Na de drill en het landen van deze vis was mijn baai ook gelijk rustig qua vissen die zichtbaar waren voor ons. Dus snel ons geconcentreerd op de baai waar die 7 vissen waren gespot. Nadat alle hengels zorgvuldig waren gedropt was het tijd voor een welverdiend superkoud biertje. Bonjour....

data/images/Teamlid_Mark_van_Dijk_op_Grand_Pres_juli_2009_3.jpg  data/images/Teamlid_Robert_Meijer_op_Grand_Pres_juli_2009_3.jpg

In de avond en begin nacht kregen we vier runs op de hengels van Robert, maar nadat er al drie in het niets waren geslagen, werd de derde vis even anders gedrild en wat bleek een steur had deze stek flink beroerd. Dus of de eerste runs nu ook echt runs waren of het gedraai van deze steur op onze stek is nog niet helemaal duidelijk. Steuren willen nog wel eens een run produceren met hun staart......

De volgende ochtend begint het weer wat te lopen en krijgen we drie runs waarvan er twee worden geland. De temperatuur bleef maar oplopen en kwam op den duur in de buurt van de 34 graden.Na twee nachten en de teller op 11 vissen met een gemiddeld gewicht van boven de dertig pond werd het tijd voor mij om Robert  over te halen er nog een nachtje aan vast te plakken. Ik mijn chef en Robert naar de winkel gebeld en ja hoor we konden nog een nachtje blijven. Heel fijn dit met nu al zo'n geslaagde sessie.

De teller komt na deze verbluffende sessie uit op:

15 vissen uit TWINTIG runs waarvan  5 DERTIG PLUSSERS en 3 VEERTIGERS, allen spiegels, op een schub van 23 pond na.

Grands Pres is een ruim 15ha grote gravel pit met redelijk helder groen water, enige wierbedden en twee eilanden. De stekken zijn op zo'n manier verdeeld dat je elkaar bijna niet in de weg kan zitten. Je kunt zelfs de meeste andere vissers niet eens zien.Gemiddelde diepte van 2 a 2.5 meter. Je moet wel rekening houden met het feit dat de grond op veel plaatsen keihard is en het daarom lastig vissen is met banksticks. Het wil wel, maar toch lastig. Een hamertje voor de haringen is ook niet overbodig. Er is een douche en toilet aanwezig. De eigenaar is een  uiterst vriendelijke fransman, maar hij verstaat echter nauwelijks een woord engels. We (Mark en Robert) kunnen  zeggen dat Grands Pres een absolute aanrader is ! De foto's zeggen denken we genoeg....

Bijgaand een verslag van onze karpervisvakantie in Frankrijk.

Vissers: Jasper en Djimmer.

Bestemming: Grands Prés Stek 11 en 12.

data/images/Djimmer_ en_ Jasper_op_Grand_Pres_mei_2009_4.jpg

Aanrader om in jullie assortiment te houden? ABSOLUUT !

Net als afgelopen jaren begon het eind maart ineens weer op te spelen. Er was nog geen visvakantie geboekt voor 2009... Snel met mijn maatje diverse mogelijkheden kort gesloten en contact met Kaper Visvakanties opgenomen. Gezien de populariteit voor het karpervissen in o.a. Frankrijk zijn wij ieder jaar afhankelijk van de mogelijkheden die er nog zijn. Veel keuze is er zo last minute logischerwijs dan ook niet. Kortom, steeds komen we uit op een nieuw water. Tot op heden heeft dit altijd goed uitgepakt, mede dankzij het snelle handelen van Karpervisvakanties.nl !

Dit jaar: vissen op Grand Prés! Een water voor gevorderden, geen vervelende kleine meervalletjes, naar het schijnt wel krabbetjes/kreeftjes (hebben wij zelf overigens geen sporen van ontdekt), her en der flinke beplanting, rustige natuurlijke omgeving, auto bij de stek, zeer vriendelijke eigenaar en een divers visbestand met (voor ons) ook prima gewichten!

Vervolgens direct aan de slag met de voorbereidingen. Jullie kennen het wel... Welke en hoeveel boilies gaan we gebruiken? Ondanks tegenvallende resultaten, toch weer tijgernoten mee? Nieuwe lijnen en toebehoren nodig? Wat zijn de regels betreffende haken? Gaan we dit jaar eens een voerboot proberen?

Na een gedegen voorbereiding zijn wij vrijdagnacht rond 03.30 uur vanuit Amsterdam vertrokken en om 9.00 uur op plaats van bestemming gearriveerd. Bij aankomst kennisgemaakt met 1 van de leden van Team Karpervisvakanties, nl Ronny. Ronny (en Wilma) had al twee flinke karpers gevangen. Hij gaf aan dat de voorgangers op onze stek geen karper hadden gevangen. Dit wellicht als gevolg van paai. In overleg met Ronny besloten we door te rijden naar onze stekken.

data/images/Djimmer_ en_ Jasper_op_Grand_Pres_mei_2009_2.jpg  data/images/Djimmer_ en_ Jasper_op_Grand_Pres_mei_2009_1.jpg

Al gauw kwamen we er achter dat 1 fraaie stek voldoende ruimte bood voor zowel bivvies, hengels, voer en auto. Kortom, we hebben plaatsgenomen op stek 11. Na de regenbui direct de tenten opgezet en met de voerboot en fish finder het water verkend. Het is ons opgevallen dat er meerdere stroken beplanting aanwezig zijn. Op sommige plaatsen ook met het oog zichtbaar.

data/images/Djimmer_ en_ Jasper_op_Grand_Pres_mei_2009_6.jpg

Vervolgens 8 voerstekken gemaakt en einde van de middag snel hengels er bovenop! Overigens, in deze week waren er gemiddeld maar 3 stekken bezet, dus we hadden alle vrijheid om op flinke afstand te vissen. Een leuke bijkomstigheid, aangezien we voor het eerst een voerboot hebben meegenomen.

Tijdens onze sessie hebben we enorm geluk gehad met de weersomstandigheden. Zeer wisselvallig qua temperatuur (water dus ook), voornamelijk droog, bewolking met veel zonnige perioden. Kortom, 5 avonden BBQ op het programma! Voor ons is deze ontspanning minimaal zo belangrijk als de uiteindelijke vangsten. De hele week zijn de voorspelde onweer- en regenbuien grotendeels langs ons heengegaan, wat in deze periode van het jaar altijd afwachten is. We hebben, gezien de resultaten van andere vissers en onze eigen ervaringen in Frankrijk, een uitstekende week gehad. Zowel qua ontspanning, de weersomstandigheden evenals het aantal gevangen vissen, met prima gewichten.

Mijn maat begon gelijk sterk en wist al snel een paar flinke karpers te vangen. Ik startte met het verspelen van drie karpers en het vangen van een stel brasems. Op dag 4 werd dit goedgemaakt met een nieuw PR van 48 lbs... Ook mijn maatje heeft een mooi nieuw PR van 37 lbs. En zijn Steur en Meerval waren een fantastische nieuwe ervaring voor beiden.

Zie onderstaand onze vangsten (qua karper is de 'wedstrijd' gelijk geëindigd):

1. Schub karper    - 22 lbs
  2. Spiegel karper   - 23 lbs
  3. Spiegel karper   - 26 lbs
  4. Steur                - 26 lbs (1.20 meter)
  5. Spiegel karper   - 28 lbs
  6. Spiegel karper   - 30 lbs
  7. Spiegel karper   - 33 lbs
  8. Spiegel karper   - 33 lbs
  9. Spiegel karper   - 36 lbs
  10. Spiegel karper            - 37 lbs (PR!)
  11. Spiegelkarper - 48 lbs (PR!)
  12. Meerval            - 65 lbs (1.60 meter)

Alle vissen zijn onder het eigen kantje en bij de eilandjes gevangen. Vooral de ‘eilanduiteinden' deden het uitstekend. Alle pogingen om ergens halverwege te vangen, zijn mislukt. Wij hebben overigens geen top lood gebruikt. Gezien de beplanting zijn wij de mening toegedaan dat de lijnen op een dergelijke afstand toch niet over de bodem lopen. Bij een run was het vervolgens makkelijker om onder de lijnen door te lopen. Dit heeft hilarische momenten teweeg gebracht. Het gebeurde namelijk dikwijls dat de karper, gevangen met de meest rechterhengel (nr 8), geheel links voorbij hengel nr. 1 werd geschept.

Tijdens een dergelijke dril had ook mijn vismaat het druk met hengels hooghouden. Voordeel, indien je geen top lood gebruikt, is dat de hengels tijdens een run niet van de voerplekken afgehaald werden. Wij beseffen goed dat deze uitdaging mede te maken heeft met de afstanden waarop wij hebben gevist (naar schatting tussen de 125  - 175 meter van stek 11).

Het aantal vissen dat wij hebben gevangen op tijgernoten is voor ons opvallend te noemen. Op enkele vissen na, zijn al onze vissen in de nachtelijke uurtjes op de kant gekomen.

data/images/Djimmer_ en_ Jasper_op_Grand_Pres_mei_2009_3.jpg  data/images/Djimmer_ en_ Jasper_op_Grand_Pres_mei_2009_5.jpg

Zoals een ieder uit ons verslag en foto's kan opmaken hebben wij enorm genoten van deze karpervisvakantie. Van de 6 jaar dat wij in Frankrijk vissen, was dit onze beste ervaring. Sterker nog, wij denken er over na om komend jaar nog eens naar dit meer terug te gaan. Tijdig boeken lijkt ons een must... (Ps: we hebben inmiddels weer geboekt.)

Met vriendelijke groet,

Djimmer & Jasper.

Verslag van een sessie op Grands Pres.

/data/images: Grand_Pres_meer1.jpg

Donderdag 14-augustus was het zover, we gingen weer lekker een water verkennen in Frankrijk. Het was nu de beurt aan "Grand Pres" in het noorden van Frankrijk. Na een goede rit kwamen we aan bij het water, het zag er prachtig uit.

Na een rondje gelopen te hebben en op verschillende stekken te hebben gekeken zijn we naar onze stek (nr. 5) gegaan, een hele mooie stek  om te zien. Je kon vanaf deze stek tegen een eiland aan vissen. De eerste nacht leverde gelijk een mooie spiegel op van 32 pond, tijdens de dril had ik nog wel wat last van wier wat hier best aanwezig is. De 2e nacht ving ik nog een prachtige steur 1 meter 20.

/data/images: Grands_Pres2008_1.jpg /data/images: Grand_Pres_voorzieningen2.jpg

Als u er voor kiest om naar deze bestemming te gaan dan zijn stekken 2, 5, 6, 9 en 10 mijns inziens de mooiste stekken. Dit meer is zeker een aanrader om dat dit meer nog maar een jaar open is voor de visserij. Op steknr. reserveren is in overleg mogelijk. Enige ervaring als karpervisser is op dit water zeker nodig, want voor de echte beginner is dit water wat minder geschikt.

Het huisje met douche en wc bevind zich achter stek 1, er kan en mag in dit huisje niet worden geslapen. Het douche gebouw en de toiletten zagen er heel erg mooi uit, Het is een soort club gebouw waar een bankstel in staat en diverse stoelen. Er is 1 douche en 1 toilet.Als er vragen zijn over deze bestemming dan hoor ik het graag via: http://www.karpervisvakanties.nl/

Met vriendelijke groet,

Ronny en Wilma (Team Karpervisvakanties.nl)